Junior afdelingen

Det at sejle er en dejlig sport, der giver masser af motion og frisk luft,
men det er i høj grad også en sport, der lærer omgang med naturkræfterne,
vand og vind – samt at bruge og respektere disse kræfter.

Formålet med undervisningen er primært at gøre sejleren tryg ved sejlads, samt styrke og udvikling evner og færdigheder i beherskelse af jollen under forskellige vejrforhold.

Det skal være sjovt og trygt at sejle!

Alle børn og unge mellem 8 og 15 år har mulighed for at lære at sejle.
Vi sejler hver torsdag i sejlersæsonen med start i maj (følg med på kalenderen
for nøjagtigt starttidspunkt så snart dette foreligger). Uanset niveau foregår træningen altid i en hyggelig atmosfære med kyndige instruktører.  Vi har altid plads til hjælpende forældre med tilrigning, klargøring af følgebåde m.v.

Eneste krav er at du skal kunne svømme 200 meter, og du har lyst til friluftsliv og vandsport.
Du behøver ikke våddragt eller tørdragt, men varmt tøj og regntøj samt gummistøvler.
Har man sin egen svømmevest er det fint, ellers har klubben enkelte man kan låne til at starte med.
Husk at medbringe skiftetøj og håndklæde.

Vi sejler kl. 18 – 20, og skuret med udstyret åbner ca. 30 minutter før.
Du skal være omklædt og jollerne skal være klar til skippermøde kl. 18.

Det forventes at jolle sejlerne deltager i vedligeholdelse og klargøring af joller og grej.
De første gange hjælper vi naturligvis med at gøre jollerne klar. Efter sejlads hjælpes alle med at få bådene op af vandet, rigge af, og udstyret rengøres og stilles på plads i skuret.

Mød altid op uanset vejret – er det for dårligt til at sejle går vi indenfor og snakker teori.
Ved evt. aflysninger bliver du kontaktet af juniorformanden på mail eller sms.
Er du forhindret en aften, så husk at melde afbud til træneren – helst på sms.

Man kan naturligvis sejle gratis de første par gange, indtil man erfarer om det har interesse.
Det er muligt at leje en jolle af Sejlklubben. Se under priser.

Hvis man ikke har en fritidsulykkesforsikring, bør man tegne en.

Har du lyst at komme og sejle så mød op på pladsen torsdage 17:30 eller kontakt juniorlederen.